MERCAT: les vendes de cosmètics naturals creixen a Europa

Tot i veure’s afectat per la crisi econòmica, el mercat europeu de cosmètica natural ha mantingut un ritme elevat de creixement durant el 2009  (13%) i es preveu un nou increment de les seves vendes pel present exercici, segons el darrer estudi de la consultora londinenca Organic Monitor, amb un volum de vendes previst pel 2010 d’uns 2.000 M€, impulsades pel major coneixement dels productes que té el consumidor i a una millora de la distribució d’aquests.

A l’actualitat, els productes naturals i ecològics suposen un 3% del total de les vendes a Europa. En països com Àustria, Alemanya i Suïssa, la quota de mercat supera el 4% i les previsions apunten que podrien arribar al 10% en el mercat alemany en els propers anys.

Per mercats, França i Alemanya són els que majors avanços han registrat, amb major nombre de llançaments en els últims anys, especialment de les marques pròpies de companyies de distribució.

Respecte al futur, l’informe apunta que el mercat de cosmètica natural haurà d’enfrontar-se a diversos obstacles, entre els que destaca la falta d’harmonització i uniformitat de les normes, la baixa comprensió del consumidor dels productes naturals i ecològics, i la proliferació de símbols i logotips.

FONT: Alimarket non food, 1 de juny 2010

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: