NOTICIA: plantes que ajuden a dormir a l’estiu

Les altes temperatures de l’estiu dificulten dormir i per això el Centro de Investigación sobre Fitoterapia (INFITO) recomana hidratació, sopar de forma lleugera i prendre preparats de passiflora (Passiflora incarnata), rosella de Califòrnia (Eschscholzia californica) i valeriana (Valeriana officinalis), per evitar els efectes secundaris dels somnífers sintètics.

Es veu que la calor, els canvis d’horaris i d’alimentació, el major nombre d’hores de llum i les migdiades provoquen l’anomenat insomni d’estiu. En aquests mesos, hi ha canvis d’horaris continus i augment del consum d’alcohol, i si a més es fan sopars pesats, conformen el còctel perfecte per tenir problemes per dormir. A més un dels principals obstacles és la temperatura, ja que a partir dels 26ºC disminueix la qualitat del son, i a més de 30ºC es va difícil adormir-se, ja que una major temperatura corporal fa que el nostre cervell generi menys melatonina, la hormona responsable del son.

Es recomana ventilar bé les cases, tenint persianes abaixades, evitant en la mesura del que sigui possible dormir amb aixi condicionat. També es convenient dutxar-se amb aigua freda abans d’anar a dormir, beure aigua o altres begudes sense cafeïna i fer servir pijames de cotó per evitar la sudoració excessiva. Si això no funciona es pot recórrer a les plantes medicinals esmentades.

Es calcula que el 96% de les persones prefereixen un preparat d’origen natural per ajudar-los a dormir, segons dades d’INFITO. Tot i això, més d’un terç dels adults espanyols han emprat alguna vegada un anxiolític per a dormir, i d’aquests prop d’una quarta part esmenta que ha tingut algun efecte secundari, com ara dificultat per a concentrar-se, dependència o somnolència diürna.

Més informació: Plantas medicinales para el insomnio

FONT: Mi Herbolario digital 123 “Las plantas medicinales ayudan a combatir el insomnio de verano”

 

 

La somnolencia diurna es también muy habitual en verano, “pero hay que tener precaución porque supone una de las principales causas de accidente de tráfico y laboral”, recuerda el doctor Sacristán.

 

La Amapola de California alivia la ansiedad y permite conciliar el sueño, la Pasiflora prolonga las fases del sueño profundo y evita los despertares nocturnos y la Valeriana reduce la ansiedad y favorece el sueño sin producir somnolencia diurna”, señala. La principal indicación de estos preparados es el insomnio transitorio, “aunque pueden utilizarse durante periodos de tiempo más prolongados sin que aparezcan efectos secundarios”.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: