EMPRESA: Alqvimia, cosmètica per ser feliç

A Via Empresa (diari empresarial de Catalunya), el passat 27/04/2017 va sortir aquesta notícia:

Alqvimia, cosmètica per ser feliç
Aida Corón Girona 27|04|2015
Pionera en aportar productes ecològics i naturals al sector a Espanya, l’empresa catalana compta amb una trajectòria de 30 anys demostrant que combinar tradició i innovació és la millor fórmula
Vull viure de quelcom que m’agradi, perquè vull ser feliç”. Si algú pregunta a Idili Lizcano sobre el naixement de l’empresa que va crear el 1984, la seva resposta segurament serà aquesta, que no és més que la reflexió que va fer-se a ell mateix quan va adonar-se del seu do i passió per l’art de la perfumeria.

La companyia en qüestió és Alqvimia, pionera en la introducció de la cosmètica natural a Espanya, i de les primeres a Europa. Tot i que ja fa 30 anys que Lizcano va començar a fer proves al laboratori alquímic de Tortellà (La Garrotxa), avui dia encara crea fórmules noves en aquella masia envoltada de natura. Hi ha, però, una gran diferència: llavors lluitava per fer-se un lloc entre les grans marques; ara intenta innovar aportant més varietat i qualitat en les seves gammes, però com a empresa líder del sector.

La suma de la tradició i la innovació

Ell, la seva dona i el seu mestre van ser les tres úniques persones que treballaven a Alqvimia a inicis dels anys 80. “No tenia diners ni recursos”, recorda Lizcano, “però sí tenia habilitat per aquest art, i molta il·lusió i empenta”. Llicenciat en Filosofia, va aventurar-se al món empresarial després de tenir una “espècie de profecia” que li va dir que “per ajudar el món, havia de crear una empresa”, explica.

La matèria primera que usa és 100% natural i els productes estan elaborats amb les tècniques de la perfumeria i alquímia més tradicionals. Només incorporen un element nou: les innovacions tècniques i científiques dels nostres temps que permeten millorar els productes.

Precisament la primera gamma que va sortir va ser ‘Reina d’Egipte’ el 1990, avui dia encara es pot trobar al mercat. S’ha convertit en una de les icones de la marca i es ven com un producte no només cosmètic, sinó com un revitalitzant de la bellesa, autoestima i seguretat de la dona.

Valors que fan empresa

La personalitat d’Alqvimia té tres pilars: feminitat, sostenibilitat i economia humanitzada. “Estem fent coses pels homes, però el nostre fort ha sigut i és la dona, tot el que creem vol contribuir a la seva transformació positiva”, diu Lizcano. Ho fan amb un procés de producció ecològic que rebutja totalment el que és artificial i l’experimentació amb animals. “Perquè ens devem a la natura i al que ella ens dóna”, afegeix.

En l’economia humanitzada que defensen, hi contribueixen amb unes condicions laborals on l’empleat és cabdal. “El nostre lema és que la riquesa es produeix quan comparteixes el que tens”, remarca el fundador, pel que el treballador és una de les seves principals preocupacions.

Alhora, Lizcano i la seva companyia defensen els nous hàbits de consum que està adquirint la societat: “Hi ha una presa de consciència general. Igual que vigilem l’alimentació, busquem cosmètics més naturals, i això és el que contribueix a l’economia més ètica”. “Això i contractar gent del territori quan necessites fer alguna cosa perquè la riquesa es quedi en l’entorn local”, puntualitza.

Article complet a Viaempresa

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: